Oameni, Evenimente, Povesti, Ghid

Vești bune și 17 ponturi pentru aplicanții StartUp Nation

117 0

Numerosi antreprenori care au aplicat la programul StartUp Nation, participanti la Conferinta organizata la Ploiesti de catre BCR in parteneriat cu  Agenția pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere Investiții și Promovare a Exportului Ploiești, au putut afla ultimele noutati privind implementarea planurilor de afaceri admise pentru finantare.

Printre vestile bune impartasite acestora de catre George Brezoi, directorul Agentiei, se afla si aceea ca nu mai sunt necesare trei oferte pentru echipamentele si serviciile achizionate, singura conditie impusa firmelor beneficiare de finantarea StartUp Nation fiind sa cumpere la pretul real al pietei.

Totodata, reprezentantii BCR au anuntat ca, gratie accesarii de fonduri europene de catre aceasta institutie bancara, clientii acesteia nu vor mai plati comisioane de garantare. In acelasi timp, astfel au fost eliminate perioadele mari de asteptare la fondurile de garantare si contragarantare, astfel ca pentru cei care apeleaza la solutia de credit punte prin BCR perioada de analizare si aprobare a creditului va fi de trei zile.

Tot de la specialistii BCR avem si o serie de sfaturi utile celor care vor implementa planuri de afaceri prin StartUp Nation. Cum sunt sfaturi desprinse din experienta acumulata in timpul implementarii unor astfel de proiecte de catre participantii la editia 2017 a programului, va recomandam sa tineti cont de ele, iar unde aveti nelamuriri sa nu ezitati sa ii contactati pe reprezentantii Agenției pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere Investiții și Promovare a Exportului Ploiești

1. Citește și asigură-te că ai înțeles pașii pe care trebuie să-i urmezi pentru implementarea unui proiect StartUp Nation! Sunt mai mulți decât crezi și nu poate fi sărit niciunul.
2. NU semna contracte cu furnizorii de echipamente înainte de a-ți fi semnat proiectul!
3. Dacă se schimbă acționariatul firmei în perioada de implementare sau de monitorizare a proiectului, obligatoriu trebuie anunțate banca și agenția.
4. Dacă ai aplicat la proiect ca neplătitor de TVA, nu poți deconta TVA nedeductibil decât dacă rămâi neplătitor de TVA până la momentul decontului.
5. Dacă ai cheltuieli eligibile cu TVA nedeductibil în proiect, trebuie să faci achiziții de la furnizori plătitori de TVA.
6. Spațiile pentru desfășurarea activității (achiziționate) nu trebuie să aibă caracter locativ, informație furnizată pe extrasul de carte funciară.
7. Plătește-ți chiria la timp, altfel riști ca proprietarul să-ți blocheze accesul în spațiul de activitate.
8. Cheltuielile eligibile aprobate trebuie să fie aceleași cu cele din dosarul de decont.
9. La momentul decontului nu se fac compensări între cheltuielile eligibile aprobate pentru fiecare echipament.
10. Ai grijă ca echipamentele achiziționate să-ți fie livrate la timp. Te poți asigura și contractual de acest lucru.
11. Ai grijă să depui decontul la termen și să nu-ți lipsească documente din dosar.
12. Asigură-te că ești în țară când vine banca să certifice achiziția echipamentelor. Dacă totuși ești plecat, ai grijă să lași un împuternicit în locul tău.
13. Ai grijă să respecți și să păstrezi numărul de angajați declarați în proiect și categoria acestora pe perioada impusă de procedura proiectului.
14. Asigură-te că ai autorizat codul CAEN declarat în proiect la locul de implementare a proiectului.
15. Asigură-te că ai surse proprii de finanțare pentru acoperirea cheltuielilor neeligibile din proiect (obligatoriu te vei confrunta cu astfel de situație).
16. Alege furnizori cu notorietate și experiență, pentru a evita eventualele probleme de stocuri sau livrare.
17. NU face modificări în implementarea proiectului fără acordul băncii și al autorității

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.