Oameni, Evenimente, Povesti, Ghid

După câțiva ani de tatonări, Spotify ajunge oficial în România din 12 martie 2018

566 0

Acum poți să-ți faci deja cont free sau premium la Spotify.

Cât costă un abonament/cont premium, dar mai ales ce este acest serviciu de streaming care, datorită numărului mare de utilizatori, poate fi numit cel mai important serviciu de gen?

Ce aduce nou față de autohtonii Zonga, de majorii Apple, Google sau deezeer?

Iată ce oferă Spotify!

Aici totul e clar: muzică. La fel ca și alte platforme, mai multă muzică decât poți să asculți toată viața. Contează că ai șanse foarte mari să primești muzica de care ești interesat. Între cele aproximativ 35 de milioane de piese sigur îți găsesti sau descoperi și artiștii tăi preferați. Acolo găsești și până la 2 miliarde de playlist-uri ale utilizatorilor pentru orice mood sau orice situație.

Oare pentru că are mulți abonați e și  cel mai bun, adică are cele mai importante case de discuri ? Cu siguranță, însă acum bătălia se duce pe mai multe nișe, care sunt din ce în ce mai prezente și în mainstream.

Cât costă Spotify în România?

Cu o comunitate globală ce numără peste 159 de milioane de membri, Spotify oferă în România atât o versiune gratuită, sustinută prin conținut publicitar (credeați că ați scăpat de el), dar și o versiune superioară, pe bază de abonament lunar- premium. Utilizatorii pot asculta melodiile preferate gratuit sau pot trece la Spotify Premium pentru 4.99 EUR pe lună (primele 30 de zile sunt gratuite), același preț ca în Polonia. În alte zone, prețul pentru Spotify era de 9,99 dolari pe lună.

Pentru  varianta premium, platforma asigură conținut la calitate ridicată (320kbps) și posibilitatea de a descărca local playlisturile și melodiile preferate (la fel ca și alte platforme), fără a fi necesară o conexiune constantă la internet.

Spotify mizează pe gusturile și starea abonaților și mixurile acestora. Serviciul se laudă cu faptul că invată rapid preferințele muzicale ale utilizatorilor.Acest proces de „Taste Onboarding”, prin care algoritmul incearcă să-și dea seama de ce muzică prefer un abonat, începe să dea rezultate după circa două săptămani de ascultare.

Căutarea customizata include opțiuni precum Daily Mix (o serie de playlist-uri ce imbină melodiile preferate cu noutăti sau piese de top ce ar putea fi pe gustul utilizatorului), Release Radar (un playlist format din melodii noi, în baza artiștilor cei mai ascultați, conținut actualizat în fiecare zi de vineri) și Discover Weekly ( un playlist creat în funcție de obiceiurile specifice utilizatorului, care va fi disponibil în curând și pentru spațial nostru).

Un reprezentant Spotify a declarat că, în România, principalul competitor este Youtube și că speră că va reuși să-i convingă pe oameni să folosească Spotify și să renunțe la a asculta muzică cu ecranul telefonului aprins.

Să nu uităm că anul trecut, pe 29 decembrie 2017, Spotify a fost dată în judecată de Wixen Music Publishing pentru 1,6 miliarde de dolari pe motiv că mii de melodii difuzate nu sunt licențiate.

Lupta platformelor de streaming pentru utilizatori va fi strânsă și de urmărit iar Spotify a intrat un pic cam târziu pe piața din România însă s-ar putea să nu fie neapărat un dezavantaj.

Spotify în cifre, înainte de lansarea în România:

Peste 159 de millioane de utilizatori activi,

Peste 71 de millioane de utilizatori plătitori,

Peste 30.000 de melodii adăugate în fiecare zi,

Peste 2 miliarde de playlist-uri disponibile, cu 2 milioane de playlist-uri nou create în fiecare zi,

Peste 8 miliarde de Euro plătiti către detinătorii drepturilor de autor, de la lansarea serviciului în octombrie 2008, Prezentă în 62 de piețe.

 

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.